Archwium - Regulamin organizacyjny
Załącznik do Uchwały Nr 33/12
Rady Społecznej przy SP ZOZ GOZ w Konopiskach
z dnia 03.04.2012r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
Gminnego Ośrodka Zdrowia w KONOPISKACH
Rozdział I
Postanowienia ogólne
- Regulamin opracowano na podstawie:
- Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2011r., Nr 112, poz. 654).
- Statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Konopiskach
- Karty Praw Pacjenta
- Ilekroć w Regulaminie jest mowa o „ustawie” , należy przez to rozumieć ustawę
o działalności leczniczej. - Ilekroć w Regulaminie jest mowa o „Zakładzie” należy przez to rozumieć Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Gminny Ośrodek Zdrowia w Konopiskach.
§ 1
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Gminny Ośrodek Zdrowia w Konopiskach ul. Lipowa 3 jest samodzielnym publicznym zakładem opieki zdrowotnej, utworzonym przez Radę Gminy Konopiska.
§ 2
Podstawowym celem Zakładu jest udzielanie ambulatoryjnych świadczeń podstawowej i specjalistycznej opieki zdrowotnej.
§ 3
- Do zadań Zakładu należy:
- udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej
- udzielanie specjalistycznych świadczeń zdrowotnych w zakresie:
- ginekologii i położnictwa
- rehabilitacji leczniczej i rehabilitacji niepełnosprawnych
- udzielanie świadczeń z zakresu analityki medycznej
- sprawowanie opieki lekarsko – pielęgniarskiej nad dziećmi i młodzieżą z zakładów nauczania i wychowania
- wykonywanie badań EKG i USG
- zabiegi pielęgniarskie
- szczepienia ochronne
- środowiskowa opieka pielęgniarska i położnicza
- orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia w tym o czasowej niezdolności do pracy
- badania stanu zdrowia osób ubiegających się o prawo jazdy
- badania profilaktyczne
- promocja zdrowia
§ 4
W realizacji zadań Zakład współdziała z:
- Narodowym Funduszem Zdrowia
- Stacją Sanitarno – Epidemiologiczną
- innymi podmiotami leczniczymi
- Pogotowiem Ratunkowym
- oddziałami szpitalnymi, przychodniami i poradniami specjalistycznymi
- Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej
§ 5
Zakład zapewnia ubezpieczonym w Narodowym Funduszu Zdrowia prawo do bezpłatnych świadczeń zdrowotnych w zakresie:
- podstawowej opieki zdrowotnej,
- świadczeń ambulatoryjnych z zakresu specjalistycznej opieki zdrowotnej: ginekologii i rehabilitacji.
- świadczeń z zakresu diagnostyki medycznej dostępnej w Zakładzie.
- świadczeń rehabilitacji leczniczej w zakresie dostępnym w Zakładzie w celu zapobieżenia niepełnosprawności, jej usunięcia, ograniczenia lub złagodzenia skutków.
§ 6
Świadczeń zdrowotnych udzielają: Ośrodek Zdrowia w Konopiskach ul. Lipowa 3 oraz Punkt Lekarski w Hutkach nr 161.
§ 7
- Zakładem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Dyrektor.
- Zadania określone w § 3 wykonują komórki organizacyjne: Ośrodek Zdrowia w Konopiskach, Punkt Lekarski w Hutkach, Pielęgniarka koordynująca
i Sekcja Administracyjno – Finansowa. - Graficzny schemat organizacyjny Zakładu stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Wykaz komórek organizacyjnych SP ZOZ w Konopiskach stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.
Przebieg procesu udzielanych świadczeń
§ 8
- Świadczenia zdrowotne w SP ZOZ GOZ w Konopiskach udzielane są od poniedziałku do piątku w godzinach od 800 do 1800, a w soboty, niedziele
i święta oraz w godzinach od 1800 do 800 świadczenia udzielane są w przychodni,
z którą podpisana została umowa na opiekę całodobową – informacja o takiej przychodni wywieszona jest na tablicy ogłoszeń w SP ZOZ GOZ w Konopiskach. - Świadczenia zdrowotne udzielane są w ustalonych i podanych do wiadomości godzinach – informacje o godzinach przyjęć lekarzy i pielęgniarek wywieszone są na tablicy ogłoszeń oraz na drzwiach każdego gabinetu.
- Zakład sporządza i prowadzi dokumentację indywidualną wewnętrzną, składającą się z historii choroby – dokumentacja ta jest udostępniana na wniosek pacjenta, którego dotyczy lub osoby przez niego upoważnionej, a w razie śmierci pacjenta – osoby przez niego upoważnionej do uzyskiwania dokumentacji w przypadku jego zgonu, na miejscu w zakładzie, za pośrednictwem lekarza prowadzącego.
- Rejestracja pacjentów odbywa się w dniu zgłoszenia – pacjent zgłaszający się do rejestracji powinien posiadać dokument świadczący o odprowadzaniu składek na ubezpieczenie zdrowotne. W przypadku braku dokumentu świadczącego o odprowadzaniu składek na ubezpieczenie zdrowotne, pacjent może mieć udzielone świadczenie medyczne odpłatnie (wg obowiązującego cennika).
- Rejestracja pacjentów odbywa się w każdej formie, tj. osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem osób trzecich.
- W dniu zgłoszenia pacjent ma udzieloną poradę lekarską, w przypadku potrzeby wykonywane są badania diagnostyczne.
- Każda porada kończy się ustaleniem rozpoznania (wraz z przyporządkowaniem symbolu Międzynarodowej Klasyfikacji ICD 10). Po zakończonej poradzie pacjent otrzymuje wskazówki dotyczące dalszego leczenia.
- W przypadku niemożliwości wykonania świadczenia w dniu zgłoszenia tworzy się listę pacjentów oczekujących na jego realizację.
- Pacjenci przyjmowani są według kolejności zgłoszenia.
- Poza kolejnością przyjmowani są:
- osoby niepełnosprawne,
- kobiety z widoczną ciążą,
- osoby z dziećmi do lat trzech lub dzieckiem niepełnosprawnym,
- pracownicy służby zdrowia,
- kombatanci i inwalidzi wojenni,
- zasłużeni honorowi dawcy krwi.
- Personel udzielający świadczeń zdrowotnych w Zakładzie posiada wymagane prawem kwalifikacje niezbędne do udzielania świadczeń.
§ 9
- Zakład pobiera opłaty za świadczenia medyczne według cennika stanowiącego Załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu:
- od osób nieubezpieczonych lub nie posiadających ważnego dokumentu ubezpieczenia
- za świadczenia medyczne realizowane poza kontraktem z Narodowym Funduszem Zdrowia
- za orzeczenia o zdolności do prowadzenia pojazdów mechanicznych oraz za inne orzeczenia i zaświadczenia lekarskie wydawane na życzenie zainteresowanego, jeżeli nie są one związane z dalszym leczeniem, rehabilitacją, niezdolnością do pracy, kontynuowaniem nauki, a także jeżeli nie są wydawane dla celów pomocy społecznej.
- Zakład pobiera opłaty za udostępnienie wyciągów, odpisów lub kopii dokumentacji medycznej w następującej wysokości:
- za jedną stronę wyciągu lub odpisu: 5,00 zł
- za jedną stronę kopii historii choroby: 0,50 zł
- za sporządzenie wyciągu odpisu lub kopii na nośniku elektronicznym: 5,00 zł
Rozdział II
Organizacja i zadania
poszczególnych pracowników.
§ 10
- Dyrektor samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące Zakładu i ponosi za nie odpowiedzialność.
- Dyrektor jest przełożonym wszystkich pracowników Zakładu.
- Dyrektor zatrudnia i zwalnia pracowników Zakładu.
§ 11
- Dyrektor zarządza i kieruje Zakładem przy pomocy zastępcy dyrektora, pielęgniarki koordynującej oraz księgowej.
- W przypadku nieobecności Dyrektora zastępuje go jego zastępca.
§ 12
Prawo do podpisywania pism z zakresu działania Zakładu ma Dyrektor Zakładu, lub zastępca dyrektora oraz pracownicy, którym Dyrektor udzielił pełnomocnictwa.
§ 13
- Wszelkie pisma przygotowane do podpisania przez Dyrektora powinny być na kopiach parafowane przez pracownika prowadzącego sprawę. Pracownicy ci ponoszą odpowiedzialność za merytoryczną i formalno – prawną treść pisma oraz jego zgodność z przepisami prawa i interesem Zakładu.
- Pracownicy sporządzający i przekazujący sprawozdania gospodarcze, finansowe
i statystyczne do upoważnionych jednostek są odpowiedzialni za ich merytoryczną treść, dane liczbowe oraz rzetelność i terminowość, zgodnie z obowiązującymi
w tej mierze przepisami, zarządzeniami lub instrukcjami.
§ 14
Obowiązki, uprawnienia i odpowiedzialność pracowników
- Do obowiązków pracowników należy:
- kompetentne, rzetelne i terminowe wywiązywanie się z przyjętych obowiązków
w sposób zgodny z interesami Zakładu, - znajomość i przestrzeganie przepisów, zarządzeń, instrukcji i regulaminów dotyczących powierzonego odcinka pracy oraz zasad organizacji pracy
w Zakładzie, - utrzymywanie własnych kwalifikacji zawodowych na poziomie niezbędnym dla wykonywania zadań na danym stanowisku,
- przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów i zasad BHP i ppoż.
- zgodne z przepisami i przeznaczeniem wykorzystywanie powierzonego majątku Zakładu, zabezpieczanie go dostępnymi środkami przed zniszczeniem, kradzieżą lub nieuzasadnionym obniżeniem wartości,
- przestrzeganie tajemnicy służbowej,
- uprzejme traktowanie pacjentów i interesantów oraz rzetelne załatwianie ich spraw.
- Do uprawnień pracowników należy:
- otrzymanie formalnego określenia zakresu obowiązków, uprawnień
i odpowiedzialności, - żądanie umożliwienia mu dostępu do środków działania niezbędnych do wywiązania się z przyjętych zadań,
- żądanie zabezpieczenia mu właściwych i bezpiecznych dla danego stanowiska warunków pracy,
- wybór sposobu, czasu, miejsca realizacji zadań, o ile nie są one ograniczone decyzją przełożonego lub obowiązującymi procedurami,
- zwracania się o pomoc do bezpośredniego przełożonego w przypadku niemożności samodzielnego wywiązywania się z zadań.
- Pracownik ponosi odpowiedzialność za:
- terminowość i jakość wykonywanych zadań stosownie do posiadanych uprawnień środków i warunków działania,
- stan i sposób wykorzystania powierzonego majątku stosownie do postawionych do jego dyspozycji środków materialnych, finansowych i organizacyjnych,
- przestrzeganie obowiązującego prawa, norm etycznych oraz zasad i procedur działania obowiązujących w zakładzie.
Zadania szczegółowe
I. Dyrektor Zakładu
§ 15
Zadania:
- Podejmowanie wszelkich działań zmierzających do pełnego zabezpieczenia zadań statutowych Zakładu poprzez:
- ustalanie i wprowadzanie w życie technicznie i funkcjonalnie sprawnej organizacji pracy służb i komórek organizacyjnych w formie regulaminów, instrukcji, zarządzeń i poleceń określających tryb pracy Zakładu, podział zadań, obowiązków i odpowiedzialności,
- właściwy dobór pracowników z odpowiednimi kwalifikacjami zawodowymi na stanowiska kierownicze i wykonawcze,
- zapewnienie dopływu dostatecznych środków finansowych dla sprawnego funkcjonowania Zakładu i realizacji jego celów,
- zabezpieczenie jak najlepszego poziomu zaopatrzenia w środki techniczne.
- Opracowywanie i ustalanie wytycznych do planów działalności Zakładu, zwłaszcza planów rozwojowych, ekonomiczno – finansowych, zatrudnienia i zakresu świadczeń zdrowotnych.
- Dbanie o właściwy poziom Zakładu i jego wizerunek, w tym stan higieniczno- sanitarny oraz jakość i rzetelność świadczonych usług medycznych.
- Zabezpieczenie właściwego obiegu dokumentów, ich kontroli, gromadzenia
i przechowywania /w tym również przechowywania informacji niejawnych/ zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. - Okresowa kontrola i ocena pracy podwładnych pracowników.
- Opracowywanie wewnętrznych taryfikatorów kwalifikacyjnych, regulaminów
i zasad wynagradzania. - Czuwanie nad prawidłową realizacją umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych.
- Wykonywanie obowiązków pracodawcy w stosunku do pracowników Zakładu.
- Wykonywanie i wdrażanie w życie wszelkich przepisów prawnych dotyczących ochrony zdrowia zawartych w ustawach i rozporządzeniach.
- Współpraca z organem założycielskim, organami administracji państwowej
i samorządowej, Radą Społeczną Zakładu, Oddziałem Narodowego Funduszu Zdrowia i innymi instytucjami i jednostkami współuczestniczącymi w realizacji zadań Zakładu. - Informowanie organu założycielskiego o wszelkich zewnętrznych utrudnieniach
w wykonywaniu zadań i zagrożeniach zwłaszcza finansowych w funkcjonowaniu Zakładu. - Wykonywanie obowiązków lekarza medycyny w Przychodni Lekarskiej
w Konopiskach.
II. Lekarze zatrudnieni w Ośrodku Zdrowia
§ 16
Zadania:
- Organizowanie opieki leczniczej i profilaktycznej Zakładu w rejonie działania Ośrodka w sposób zapewniający właściwy poziom udzielanych świadczeń zdrowotnych.
- Wykonywanie obowiązków lekarza rodzinnego dla osób ubezpieczonych i innych osób uprawnionych do świadczeń zakładu w tym m. in.:
- przeprowadzanie badań pacjentów i udzielanie porad lekarskich,
- leczenie pacjentów,
- zlecanie badań diagnostycznych,
- opieka nad kobietą ciężarną,
- opieka nad zdrowym dzieckiem,
- orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia,
- kierowanie na niezbędne konsultacje medyczne i leczenie specjalistyczne,
- działania profilaktyczne i szczepienia ochronne,
- dokonywanie okresowych ocen stanu zdrowia ludności w rejonie działania Ośrodka.
- Zapewnienie opieki medycznej w sytuacjach awaryjnych (klęski żywiołowe, katastrofy)
- Pełnienie funkcji przełożonego służbowego pracowników Ośrodka.
- Zapewnienie terminowości i rzetelności sporządzania sprawozdań dla potrzeb zakładu.
- Racjonalne i oszczędne gospodarowanie środkami materialnymi i finansowymi.
III. Pielęgniarka koordynująca
§ 17
Zadania:
- Sprawowanie nadzoru nad poziomem i organizacją pracy personelu pielęgniarskiego, położnych, laborantów i rejestratorek medycznych w zakresie przestrzegania obowiązujących przepisów i regulaminów służbowych.
- Określanie liczby i rodzaju stanowisk pracy i poziomu kwalifikacji zawodowych personelu pielęgniarskiego i położniczego dla zabezpieczenia potrzeb lecznictwa
w poradniach i pracowniach. - Dokonywanie systematycznej oceny jakości i dostępności świadczeń medycznych przestrzeganie standardów opieki realizowanych przez średni personel medyczny.
- Nadzorowanie stanu higieniczno – sanitarnego wszystkich pomieszczeń związanych z leczeniem pacjentów oraz podejmowanie niezbędnych działań eliminujących nieprawidłowości.
- Współpraca z Kierownikami ośrodków i lekarzami Zakładu, dla zapewnienia prawidłowego i terminowego wykonywania zabiegów pielęgniarskich.
- Opracowywanie systemu zaopatrzenia w leki i materiały medyczne oraz sprawowanie nadzoru nad prawidłowym ich pobieraniem, przechowywaniem
i zabezpieczeniem. - Organizowanie właściwego przepływu informacji o pacjencie pomiędzy wszystkimi uczestnikami procesu leczenia.
- Dbanie o prawidłowe prowadzenie dokumentacji medycznej pacjentów.
- Sporządzanie sprawozdań statystycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Organizowanie szkoleń personelu, ocenianie poziomu wiedzy oraz organizowanie dokształcania specjalistycznego.
- Nadzorowanie przebiegu staży zawodowych pielęgniarek i położnych oraz ocena poziomu uzyskanych umiejętności.
- Reprezentowanie interesów personelu średniego wobec Dyrektora Zakładu.
- Przestrzeganie tajemnicy służbowej i zawodowej oraz sprawowanie nadzoru nad odpowiednim przechowywaniem dokumentacji medycznej.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora Zakładu.
IV. Sekcja Administracyjno – Finansowa
§ 18
Zadania:
- Przygotowywanie materiałów i wniosków związanych z zatrudnianiem pracowników zawieraniem i rozwiązywaniem umów o prace, zmianami stanowisk pracy i okresowymi zastępstwami.
- Prowadzenie akt osobowych pracowników, ich ewidencji, spraw dotyczących urlopów pracowniczych oraz związanych z czasową niezdolnością do pracy
z powodu choroby, opieki lub macierzyństwa. - Kontrola dyscypliny pracy i wykorzystania czasu pracy na poszczególnych stanowiskach pracy.
- Wydawanie pracownikom dokumentów dotyczących ich zatrudnienia zgodnie
z obowiązującymi przepisami. - Załatwianie wszelkich spraw związanych z przechodzeniem pracowników na renty emerytury lub zasiłki.
- Prowadzenie spraw związanych z kształceniem, dokształcaniem i doskonaleniem kwalifikacji zawodowych pracowników.
- Zabezpieczanie potrzeb socjalnych pracowników, prowadzenie odpowiedniej dokumentacji w tym zakresie, opracowywanie planów działalności socjalno – bytowej i ich realizacja.
- Opracowywanie analiz i sprawozdań statystycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami, terminowo i rzetelnie.
- Zabezpieczanie techniczno – eksploatacyjnego funkcjonowania Zakładu w sposób zapewniający sprawne i ciągłe wykonywanie zadań statutowych.
- Sporządzanie planów finansowych Zakładu w oparciu o zakres świadczonych usług medycznych.
- Przygotowywanie ofert na udzielanie świadczeń zdrowotnych do Narodowego Funduszu Zdrowia w wymaganej formie.
- Kontraktowanie świadczeń zdrowotnych z Narodowym Funduszem Zdrowia.
- Prowadzenie rozliczeń z Narodowym Funduszem Zdrowia wg obowiązujących zasad oraz wszelkiej z nim korespondencji.
- Przygotowywanie wszelkiego rodzaju umów i ich aktualizacja.
- Przygotowywanie i prowadzenie postępowania na zamówienia publiczne zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa, procedurami i wytycznymi. - Kontrola faktur pod względem zastosowania procedur w zakresie zamówień publicznych.
- Realizowanie zamówień wewnętrznych na środki, materiały eksploatacyjne
i wyposażenie techniczne po akceptacji Dyrektora. - Ewidencja, rozliczanie i kontrola wszystkich operacji i zdarzeń finansowych oraz zmian w majątku Zakładu.
- Opracowywanie, aktualizacja i wprowadzanie w życie instrukcji obiegu dokumentów wraz z zakładowym planem kont oraz nadzorowanie jej przestrzegania.
- Bieżące prowadzenie ksiąg rachunkowych, zgodnie z ustawą o rachunkowości,
w tym ewidencji księgowych w zakresie rozrachunków, zakupów, kosztów, funduszy i nakładów. - Kontrolowanie wszelkich dokumentów finansowych pod względem formalnym, merytorycznym i rachunkowym oraz kontrola operacji finansowych z punktu widzenia legalności, gospodarności, celowości i rachunku ekonomicznego oraz polityki finansowej Zakładu.
- Kontrolowanie obrotu środkami pieniężnymi.
- Bieżące prowadzenie i kontrolowanie rachunków bankowych i operacji rozliczeniowych prowadzonych przez konta bankowe.
- Ewidencjonowanie i rozliczanie nakładów pośrednich i bezpośrednich związanych
z działalnością Zakładu, a w szczególności:
- rozliczania amortyzacji,
- sporządzania list wynagrodzeń
- sporządzania kartotek wynagrodzeń pracowników,
- rozliczanie wypłat zasiłków chorobowych, rodzinnych i innych,
- naliczanie funduszu świadczeń socjalnych i jego obsługa.
- Terminowe i rzetelne rozliczanie należności podatkowych, składek ZUS i innych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
- Sporządzanie sprawozdawczości statystycznej, finansowej, dla Urzędów Skarbowych, ZUS itp. oraz sporządzanie okresowych rozliczeń finansowych, w tym bilansów rocznych.
- Egzekwowanie należności Zakładu, w tym odsetek za nieterminową zapłatę za usługi.
- Systematyczna kontrola, inwentaryzacja i rozliczanie majątku Zakładu, w tym środków trwałych i przedmiotów w użytkowaniu.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora Zakładu.
Rozdział III
Warunki współdziałania z innymi podmiotami leczniczymi w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia pacjentów
i ciągłości postępowania
§ 19
- Lekarz podstawowej opieki zdrowotnej jest dla ubezpieczonego w Narodowym Funduszu Zdrowia przewodnikiem w systemie ubezpieczenia zdrowotnego. To on decyduje o sposobach i kontynuacji leczenia, wydając skierowania do poradni specjalistycznych, do szpitali, na podstawowe badania.
- Lekarz I kontaktu współpracuje ściśle i na co dzień z podmiotami leczniczymi, które udzielają stacjonarnej opieki zdrowotnej, a więc ze szpitalami, pogotowiem ratunkowym, poradniami specjalistycznymi, zakładami diagnostyki medycznej, wreszcie z klinikami i instytutami naukowymi.
§ 20
Współpracując z innymi podmiotami leczniczymi czy też z lekarzami praktykującymi prywatnie lekarz ubezpieczenia zdrowotnego powinien mieć zawsze na uwadze dobro pacjenta, a w tym celu:
- kierować go na takie badania diagnostyczne i do takich zakładów (przede wszystkim własnego i mających umowę z Zakładem), które umożliwiają mu prawidłowe postawienie diagnozy,
- w razie wątpliwości co do rozpoznania albo potrzeby leczenia specjalistycznego kierować pacjenta bez zbędnej zwłoki do poradni specjalistycznych na konsultację lub leczenie,
- w razie konieczności udzielenia stacjonarnych świadczeń zdrowotnych kierować pacjenta do właściwego szpitala uwzględniając jego życzenia w tym zakresie,
- informować pacjentów, że nie jest wymagane skierowanie lekarza ubezpieczenia zdrowotnego do uzyskania świadczeń:
- ginekologa i położnika
- dermatologa i wenerologa
- onkologa
- psychiatry
- okulisty
- w zakresie lecznictwa odwykowego dla osób uzależnionych od alkoholu, środków odurzających i substancji psychoaktywnych,
- dla osób zakażonych wirusem HIV
- dla osób chorych na gruźlicę
- dla inwalidów wojennych
oraz świadczeń związanych z wypadkiem, zatruciem, urazem, stanem zagrożenia życia lub porodem.
§ 21
Lekarz ubezpieczenia zdrowotnego jest obowiązany prowadzić dokumentację medyczną zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Dokumentacja medyczna jest udostępniana do innego podmiotu leczniczego lub innego lekarza, jeżeli wymaga tego dalsze leczenie pacjenta. Zasady udostępniania dokumentacji medycznej określają przepisy ustawy
i rozporządzenia Ministra Zdrowia.
Rozdział IV
Obowiązki Zakładu w razie śmierci pacjenta
§ 22
- Zgon pacjenta i jego przyczynę potwierdza się w karcie zgonu.
- Wystawienie karty zgonu jest obowiązkiem lekarza, który jako ostatni w okresie 30 dni przed dniem zgonu udzielił choremu świadczeń lekarskich.
- Jeżeli zachodzi uzasadnione podejrzenie, że przyczyną zgonu było przestępstwo, kartę zgonu wystawia lekarz, który na zlecenie Sądu lub prokuratury dokonał oględzin lub sekcji zwłok.
- W przypadku gdy nie ma lekarza zobowiązanego do wystawienia karty zgonu bądź lekarz taki zamieszkuje w odległości większej niż 4 km od miejsca, w którym znajdują się zwłoki, albo z powodu choroby lub innych uzasadnionych przyczyn nie może on dokonać oględzin zwłok w ciągu 12 godzin od chwili wezwania, kartę zgonu wystawia lekarz, który stwierdził zgon będąc wezwany do nieszczęśliwego wypadku lub nagłego zachorowania.
§ 23
Kartę zgonu pacjenta, który zmarł w trakcie leczenia w SP ZOZ GOZ w Konopiskach wydaje się jego najbliższej rodzinie.
Rozdział V
Postanowienia końcowe
§ 24
- W sprawie skarg i wniosków Dyrektor Zakładu przyjmuje osobiście w wyznaczonych godzinach.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności ustawę o działalności leczniczej, ustawę o zawodzie lekarza i ustawę o zawodach pielęgniarki i położnej.
Osoby odpowiedzialne
Autor: | Agata Świącik |
Odpowiada: | Agata Świącik |
Wytworzył: | Agata Świącik |
Data ostatniej zmiany: | 2012-07-04 13:37:17 |
Statystyki
Odwiedzin na stronie: | 3298 |